Berichtgeving Hamro Gaun kinderen

Datum: 07-08-2018

Berichtgeving Hamro Gaun kinderen

In oktober 2016 liep de overeenkomst tussen SVN en partner BKN ten einde. Na overleg tussen de betrokken partners, kwam men tot het besluit om in navolging van de aanbevelingen van de overheid, het opvangtehuis voor de kinderen te sluiten. De overheid kondigde immers aan dat een opvangtehuis als laatste redmiddel gebruikt moet worden en indien mogelijk, kinderen moeten opgroeien binnen een familie. De 42 kinderen die gedurende enkele jaren – moeilijke jaren ten gevolge van de burgeroorlog die in Nepal heerste – een onderdak hadden gekregen, werden in samenwerking met partner EFF gereintegreerd en indien nodig opgenomen in het studiebeurzenprogramma. In eerste fase werden 33 kinderen herenigd met hun familie en 9 kinderen ondergebracht in het internaat van een school. Afgelopen jaar werden hiervan opnieuw 2 kinderen bij hun familie ondergebracht en momenteel zijn nog 7 kinderen in het internaat. Deze kunnen omwille van verschillende redenen niet worden herenigd met hun familie en gemeenschap. Ondertussen gaat BKN op eigen kracht verder. Dit is het doel van SVN: partners onafhankelijk maken van buitenlandse hulp en donaties. In Hamro Gaun gaat het day care center verder voor kinderen uit de buurt en er worden ook geregeld trainingen gegeven. Meer informatie vindt u op onze website (https://www.stichtingveldwerk.nl/nieuws/kinderhuis-hamro-gaun-gaat-op-eigen-kracht-verder - berichtgeving mei 2016) en u kunt terecht bij ons voor vragen. EFF is nog op zoek naar steun voor de studiebeurzen van deze kinderen dus als u of uw organisatie geïnteresseerd bent, neem dan zeker contact op met ons.