BIA gebouw klaar

Datum: 29-05-2016

**BIA gebouw klaar**

Stichting Veldwerk zet zich al jaren in voor mensen met een handicap. We zijn onlangs in contact gekomen met een interessante Boeddhistische organisatie genaamd Boddhisattvas in action (BIA). Zij zetten zich in voor mensen met een handicap. En dat sluit dus heel goed aan bij de doelstellingen van Stichting Veldwerk, want deze organisatie geeft trainingen aan mensen met een beperking en faciliteert ook werkgelegenheid voor hen. De trainingen variëren van het repareren van mobiele telefoons, Thanka schilderen, Bamboo-weaving, wierrook maken tot het weven van pashmina shawls. Door de producten die er gemaakt worden te verkopen hebben de mensen een eigen inkomen. Het project lijkt hiermee op de Sociale Werk Voorziening die wij kennen in Nederland.

Ook Surya, een van de medewerkers van het Hamro Gaun project werkt daar nu, na zijn ongeval vlak voor de aardbevingen vorig jaar. Surya, maar ook een groepje andere werknemers wonen en verblijven nu in de werklokalen. Dus men bedacht om een dormitory, een slaapgebouw, erbij te bouwen. Stichting Veldwerk heeft met steun van de Lions club uit Bergen, al jarenlang één van onze sponsors, dit gebouw door BIA kunnen laten realiseren.

In de afgelopen maanden is er hard gewerkt om dit compleet nieuwe gebouw tijdig uit de grond en gereed te krijgen voor gebruik. En daarmee ook het regenseizoen voor te blijven en de gebruikers, allen met een handicap, hier een veilige en droge woonplek aan te bieden. Een aantal van de nieuwe bewoners is voor een gedeelte gehandicapt geraakt tijdens de aardbeving van het afgelopen jaar. Zij hebben nu een voor hen aangepast woonverblijf, mooi dus.

En behalve deze nieuwe woonvoorziening voor hen, zitten zij dicht bij hun werkplek, wel zo makkelijk en handig. Er is ruimte voor 2x 20 mensen met een beperking. Ook Surya, die nu rolstoel gebonden is, heeft hierdoor een nieuwe baan met onderkomen. En de nieuwbouw is dus klaar voordat de moesson begint.

En nu was dus de opening die werd verricht door de founder van het BIA project, de Tibetaanse monnik Chochyal Rinpoche, samen met de sponsor van dit project, Stichting Veldwerk, vertegenwoordigd door Rene Veldt.

Een mooie happening dus en daarmee heeft Stichting Veldwerk weer een mooi project afgerond voor de minder bedeelde mensen!

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.