Constructie in Dhading klaar!

Datum: 28-12-2017

Stichting Veldwerk is blij om op het einde van 2017 te kunnen melden dat de 3 bouwprojecten van dit jaar, volledig zijn afgerond.

Twee centers (Atos center in Aprichhap en Sayapatri center in Duwathok) die beschadigd waren door de aardbevingen van het voorjaar van 2015, werden afgebroken en heropgebouwd door lokale aannemers met hulp van de lokale bevolking. Een derde center in Gahatetar, werd afgebroken en opnieuw gebouw door een constructiefirma van Dhading Besi. De opzet werd ook gewijzigd op vraag van de lokale gemeenschap onder leiding van Prem Silwal. In Gahatetar bestaat het centrum nu uit 2 gebouwen: 1 klaslokaal, naast de lokale overheidsschool, en 1 gebouw met 3 kamers dat dienst zal doen als geboortecentrum voor het gebied.

Met het oog op duurzaamheid, is het bestuur van het Gahate centrum ook overgenomen door de lokale overheid wat een groot succes betekent voor SVN. In 2018 ligt de nadruk van het werk van SVN op het zelfstandig maken van de andere centra in Dhading. Hiervoor werden in het verleden verschillende projecten opgezet en vinden regelmatig bijeenkomsten plaats met de lokale bestuurscomités.

De volledige verslagen, inclusief financiële rapporten en overzicht van de monitor bezoeken SVN vinden jullie hier:

1. Gahate day care and child birth centre
  2. Atos health centre
  3. Sayapatri day care and health centre

Wij danken de volgende organisaties voor hun financiële bijdragen: ’t Arm Kinderhuis, Little Glow, Stichting Keerpunt, Duloo Holding BV, Stichting Platoo, Maha Mata Foundation en Nepal Geeft. Privé donaties voor de heropbouw na de aardbeving werden ontvangen van verschillende donors waar wij ook onze hartelijke dank voor willen uitspreken. Zonder jullie steun zou ons werk niet mogelijk zijn!