COVID 19 response

Datum: 31-03-2020

COVID 19 response

"Social distancing is a privilege. It means you live in a house large enough to practice it. Hand washing is a privilege too. It means you have access to running water. Hand sanitizers are a privilege. It means you have money to buy them.
Lockdowns are a privilege. It means you can afford to be at home. A disease spread by the rich as they flew around the globe will now kill millions of the poor."

(https://www.nepalitimes.com/editorial/lockdown-fallout/)

Op 20 maart werd besloten om het kantoor van EFF niet langer open te houden om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden voor het team. Maar het werk van EFF gaat door! Kinderen die financieel worden ondersteund door het studiebeurzen-programma van Education First Foundation komen uit arme gezinnen die vaak moeten overleven van een dagloon. Door de huidige lockdown in Nepal, kunnen de ouders niet werken en is er geen inkomen. De sociale werkers van EFF identificeerden 9 families die onmiddellijk hulp nodig hebben en zullen de komende dagen met hulp van buurtbewoners deze families een pakket bezorgen. Door de lockdown is het momenteel ook voor hen niet mogelijk om tot bij de kinderen te geraken en er wordt beroep gedaan op leerkrachten, eigenaars van winkeltjes en Jyothi (bestuurslid CESC, voormalig partner SVN) die in de buurt van de families wonen.

Een pakket bestaat uit: 1 zak rijst -1550rs, 2kg linzen - 220rs, 3 stukken zeep - 90rs, 1 liter olie -160rs, 1 pakket zout - 20rs, 20 pakken koekjes - 360rs, Totaal = 2,400rs OF ongeveer 25 Euro

Wilt u een familie helpen om deze moeilijke periode door te komen?

Stichting Veldwerk
IBAN: NL16TRIO 02546 61610
BIC: TRIONL2U

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.