COVID 19 response (update 1 juni)

Datum: 01-06-2020

COVID 19 update (1 juni)

Ook Nepal is nu in de greep van COVID19. Het aantal positief geteste personen is ondertussen gestegen tot meer dan 1500. De sterke stijging van de afgelopen week is vooral door het aantal tests dat wordt opgevoerd in de quarantaine kampen aan de grens met India. De lockdown is opnieuw verlengd tot 14 juni. De toestand voor dagloners wordt met de dag moeilijker en de kleine rantsoenen die sommige mensen in huis hadden, geraakt op.

Het aantal families dat steun krijgt door partner Education First Foundation is ondertussen gestegen tot 39. Zij krijgen een voedselpakket bestaande uit rijst, linzen, olie, zout, koekjes en zeep. De verdeling gebeurde in coördinatie met winkeltjes in de buurt, online overschrijvingen en bekenden die in de buurt van de families wonen. 18 van deze families hebben reeds 2 maal een pakket gekregen. De sociale werkers van EFF blijven in nauw contact met de kinderen en families. Via Januka in Dhading zijn er ook daar families geholpen.

Laxmi en Rashmi (moeder Ashmita op de foto), Shyam (student van EFF met visuele beperking) en Mandira (vader op de foto) zijn enkele kinderen van de families die hulp ontvingen de afgelopen maand en zij danken alvast de gulle gevers die hebben bijgedragen!

Wilt u een familie helpen om deze moeilijke periode door te komen?

De kost voor een voedselpakket voor 1 maand is 25 Euro.

Stichting Veldwerk
IBAN: NL16TRIO 02546 61610
BIC: TRIONL2U

Lees ook COVID 19 response (update 29 April)

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.