Koninklijke Onderscheiding bij 50-jarig bestaan JOEB

Datum: 14-07-2017

"Dit had ik in mijn stoutste dromen niet durven dromen", aldus een uitzinnige Fred Valkering. Hij kreeg de onderscheiding voor zijn jarenlange inzet en betrokkenheid bij de Stichting JOEB. Hier organiseert hij activiteiten waaronder Koningsdag, muziekevenementen en buitenspeeldagen. Hij is medeoprichter en penningmeester van de Stichting Vrienden van JOEB. Verder is Fred actief lid en voorzitter van de Gilde van beHOEDers. Deze organisatie zet zich in ter bevordering van het dragen van de klassieke herenhoed. En of het nog niet genoeg is: Fred is eveneens penningmeester en secretaris van Stichting Veldwerk. Deze organisatie ondersteunt Nederlanders bij hun ontwikkelingswerk in Nepal. Bij Stichting Veldwerk is hij oprichter van een webwinkel met biologische producten, waarvan de opbrengst naar de stichting gaat. Een festival voor extra fondsen na de zware aardbeving in Nepal in 2016 heeft hij ook georganiseerd. Verder is Fred Valkering penningmeester en secretaris van de Stichting Kunst en Culturele Evenementen (KCE) en penningmeester en voorzitter van de Stichting Hafre Productions (een kunstenaarscollectief). Last but not least is hij medeoprichter van de jeu-de-boulesvereniging 'Jeu de binder' in Egmond.

Locoburgemeester Jan Mesu vroeg zich in zijn toespraak met recht af of Fred nog wel tijd had om zijn gewone werk te doen.

Fred draagt de onderscheiding op aan jullie allen die zo hard werken om dit een mooie wereld te maken.