Maya Greet Verbist nieuwe country representative

Datum: 10-09-2016

Maya Greet Verbist nieuwe Country Representative

Het bestuur van stichting Veldwerk is verheugd te kunnen melden dat per 1 september 2016 Maya Greet Verbist is gestart als Country Representative. Maya Greet volgt Miranda Slagter op, die per 1 november uit dienst treedt.

Foto Maya Greet Verbist introductie.jpg

Maya Greet Verbist temidden van Miranda Slagter (links) en Sunita Dangol, secretaresse (rechts)

Maya Greet is bouwkundig ingenieur en afkomstig uit België. In ‘98 vertrok zij naar Nepal waar zij als vrijwilligster werkte in het Belgische opvangtehuis voor kinderen Shangrila Home. Na enkele jaren ontmoette zij haar Nepalese man en samen hebben ze een klein atelier waar lederwaren worden gemaakt. Sinds de aardbeving van vorig jaar, besloot Maya Greet zich in te zetten voor de wederopbouw en de ontwikkeling van Nepal. Ze ging aan de slag bij een lokale organisatie als “Communications Manager”. Sinds 1 september 2016 is ze aan het werk bij Stichting Veldwerk als “Country Representative”.

Maya Greet is voornamelijk het centrale punt in de communicatie tussen het bestuur in Nederland, directeur/oprichter René Veldt en het team in Nepal. Verder waarborgt zij de voortgang en evaluatie van de projecten, stelt voortgangsrapportages van de projecten op, is verantwoordelijk voor de maandelijkse financiële rapportage en stuurt het team in Nepal aan. Bovendien vertegenwoordigt zij stichting Veldwerk bij officiële aangelegenheden.

Het bestuur wenst Maya Greet veel succes.