Nieuwe schooljaar 2079

Datum: 28-05-2022

Nieuwe schooljaar 2079

Nadat het nieuwe jaar is ingezet midden april en de lokale verkiezingen hebben plaatsgevonden op 13 mei, zijn de scholen weer opengegaan in Nepal. Voor vele kinderen een fijn moment om hun vriendjes weer te zien, terug naar de klas om te leren en te ontdekken, op weg naar een beter leven. Jammer genoeg zijn er ook vele kinderen in Nepal die om verschillende redenen niet naar school kunnen. Er is geen geld, een ouder is ziek, een vader is overleden, ze werden achtergelaten bij hun grootouders ….

In samenwerking met partner Education First Foundation, zorgt SVN ervoor dat ook deze kinderen toegang krijgen tot onderwijs. Via school, familie of buren worden onze sociale werkers op de hoogte gebracht van kinderen die niet naar school kunnen. Zij gaan op bezoek bij de familie en achterhalen de oorzaak. In samenwerking met de school, ouders (of andere familieleden) wordt een oplossing gezocht. EFF ondersteunt de familie financieel voor onderwijs, en indien nodig wordt ook een bijdrage gedaan voor eten, huishuur, medische hulp. Voor elk kind wordt de situatie afzonderlijk bekeken.

Ook dit jaar, bij het begin van het schooljaar 2079 (Nepalese jaartelling), kregen we verschillende oproepen voor hulp voor Bibek, Aryan, Shriju, Sisir, Krishna, Ayushka en vele andere kinderen die zich in een moeilijke situatie bevinden en niet naar school kunnen.

Wij zetten ons in om deze kinderen te helpen maar hiervoor hebben wij ook uw steun nodig. Wilt u een kind in Nepal helpen om naar school te gaan? Neem dan contact op met ons via mail: voorzitter@stichtingveldwerk.nl (Nederland) of maya@stichtingveldwerk.nl (Nepal). Wij geven u graag alle informatie over ons project en de kinderen die wij ondersteunen.

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.