Shital op weg naar een zelfstandig(er) leven

Datum: 27-02-2022

Shital is een van de studenten die opvang en onderwijs kreeg in het ECD center dat uitgebaat werd door een partner van SVN in Balaju. Na de sluiting van het center, kwamen de meeste kinderen terecht in het studiebeurzen-programma van EFF en werden ze overgeplaatst naar een lokale school. Voor Shital moest echter een andere oplossing worden gezocht want zij heeft een beperking (Down syndroom) en het was duidelijk dat ze in een school voor normaal onderwijs zich niet zou kunnen ontwikkelen.

Na overleg met de moeder van Shital, werd er besloten om haar naar school te laten gaan in het Nava Jyothi Center, een school voor kinderen met een beperking. De afstand van de school naar Shital’s thuis is vrij groot maar de moeder en haar jongere broer, Sijan, brengen Shital dagelijks naar de bus.

Sinds Shital naar school gaat in Nava Jyothi, heeft ze zich ontwikkeld tot een goedlachse, gelukkige jonge dame. Zij gaat graag naar school, danst, zingt en heeft veel vrienden. Door haar beperking gaat lezen en schrijven moeilijk maar ze heeft geleerd om voor zichzelf te zorgen (persoonlijke hygiëne), mee te helpen om eten te maken en de was te doen wat nodige vaardigheden zijn op weg naar een zelfstandig(er) leven.

(Shital wordt ondersteund door EFF omdat haar vader en moeder gescheiden leven. De moeder staat er alleen voor om voor de kinderen te zorgen maar werkt hard tijdens de schooluren en zorgt met veel liefde voor Shital en haar jongere broer.)

Wilt u een kind als Shital ondersteunen? Neem dan contact op met SVN via mail - voorzitter@stichtingveldwerk.nl of maya@stichtingveldwerk.nl.

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.