Steun een student

Datum: 02-03-2017

website.jpg

Education First Foundation (EFF) is opgericht in 2008 en erkend door de Nepalese overheid om toegang tot onderwijs te waarborgen en families te ondersteunen om aan de basisbehoeften van kinderen tegemoet te komen. Het doel is het verbeteren van de mogelijkheden van kansarme kinderen door toegang tot onderwijs te verstrekken en na basisscholing hen te motiveren om een beroepsopleiding te volgen. Op deze manier kunnen ze de nodige vaardigheden opdoen die hen in staat stellen om het zelfstandig leven dat ze verdienen te leiden en op een verantwoordelijke manier deel uit te maken van de Nepalese samenleving. Stichting Veldwerk werkt sinds 2008 samen met EFF om dit project te ondersteunen.

EFF steunt meer dan 190 kinderen via een financiële bijdrage en begeleiding van de studenten en families om de cirkel van armoede te helpen doorbreken. 39 van deze kinderen werden tot een jaar geleden op gevangen in een opvangtehuis maar door veranderingen in beleid en bewustwording dat kinderen beter af zijn bij een familie, werden deze kinderen gere-integreerd en ondergebracht bij hun ouders en/of dichte familie. Ondermeer voor deze kinderen is EFF nog op zoek naar sponsors.

Wil jij een kind in Nepal de kans geven om naar school te gaan? Neem een kijkje op onze website voor meer informatie (http://www.stichtingveldwerk.nl/helpt-u-ons/steun-een-student. Of neem rechtstreeks contact op met ons team in Nepal: maya@stichtingveldwerk.nl (SVN), scholarship.svn@gmail.com (EFF).