Succesverhaal EFF - Parmila

Datum: 22-08-2021

Succesverhaal EFF student – Pramila wordt apothekeres

In samenwerking met Education First Foundation, ondersteunt SVN kinderen in Nepal om hen toegang tot onderwijs te verzekeren. Om verschillende redenen kunnen kinderen soms niet naar school: armoede, familiale problemen zoals alcoholisme, ziekte, (half-) wezen …. EFF zorgt ervoor dat deze kinderen waar zij recht op hebben: onderwijs wat hen de mogelijkheid biedt om te ontkomen aan de vicieuze cirkel van armoede, huiselijk geweld, sociale achterstand.

Hierbij het verhaal van Pramila, die wees werd op jonge leeftijd maar door haar inzet en de steun van EFF, er toch in slaagde om iets moois van haar leven te maken.

(geschreven door Gautam, project coordinator EFF)

“Pramila (20 years), born in Sindhupalchowk, had a bitter childhood. She lost her both parents when she was a child. She grew up in our children-home Mero Niwas in Sindhupalchowk on the Tibatan border where she lived and getting her first education till 2013.

In 2013 she was re-integrated with the help of  EFF  to live with  family (uncle's daughters). Then the Educational Firts Foundation, EFF,  took responsibility for her education. Pramila was a motived and good student. Besides being good in academics, she was good at extracurricular activities too. She completed her school leaving certificate (SLC) with good marks securing 83.13% out of full marks, making it to the top of her class.

After SLC she joined 3 years diploma course in Pharmacy subject in NIMST College. She passed her 1st year pharmacy course standing on 1st position and secured scholarship on her 2nd year in the course. She completed 3 years Pharmacy course with good marks in year 2019.

Right after completing her Pharmacy course, she started working in one of the pharmacy shop in Baneshwor in Kathmandu for one and half year. While working in a pharmacy shop she was also preparing for the license examination. She passed license examination and received a pharmacist license in June 2019.

Since January 2021, Pramila got a job as an IPQC officer (In process quality control) in Lomus Pharmaceuticals Pvt. Ltd, a pharmaceutical manufacturing industry. Her major duties during her work is to check all the physical and chemical parameter of the medicine during manufacturing to maintain its quality as required.”

We from EFF and Stichting Veldwerk are very proud on her exellent results after an very difficult start. But Pramila did it and took her change for her better life and help for her community members. And this all with help from the sponosors of EFF and SVN."

Het ontvangen van een studiebeurs kan de toekomst veranderen voor kinderen die nooit een kans kregen om te leren of die gedwongen moesten stoppen met school. Het maakt hen mogelijk om verantwoordelijke, onafhankelijke leden van de samenleving te worden, en daarmee andere mensen in hun leefomgeving direct te helpen met hun verworven en opgedane kennis. Want onderwijs is de meest krachtige manier om armoede te bestrijden en een land en haar bevolking voorwaarts te helpen.

EFF verstuurt naar de sponsor periodiek een voortgangsverslag. Dit verslag geeft de studieresultaten weer evenals een beschrijving van de persoonlijke ontwikkeling van de student.

Wilt u een student sponsoren? U kunt hiervoor contact opnemen via de donatiepagina.

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.