Succesverhaal EFF - Sharmila

Datum: 02-10-2021

Succesverhaal EFF student – Sharmila studeert op eigen krachten verder

In samenwerking met Education First Foundation, ondersteunt SVN kinderen in Nepal om hen toegang tot onderwijs te verzekeren. Om verschillende redenen kunnen kinderen soms niet naar school: armoede, familiale problemen zoals alcoholisme, ziekte, (half-) wezen …. EFF zorgt ervoor dat deze kinderen waar zij recht op hebben: onderwijs wat hen de mogelijkheid biedt om te ontkomen aan de vicieuze cirkel van armoede, huiselijk geweld, sociale achterstand.

Hierbij het verhaal van Sharmila, die samen met haar zus werd opgevoed door haar moeder nadat ze werden verlaten door haar vader. Sharmila studeerde met steun van EFF gedurende 15 maanden voor CMA (community medical assistant) en ging aan het werk in een hospitaal in Kathmandu en vervolgens in een apotheek na haar studies. Na 5 jaar te hebben gewerkt, is zij op eigen kosten begonnen aan een opleiding tot apotheker. Ze is momenteel in het derde en laatste jaar van haar opleiding. We wensen Sharmila veel geluk bij haar studies en haar verdere loopbaan!

(geschreven door Gautam, project coordinator EFF)

“Sharmila (26) was under the scholarship program since her childhood in primary school. She was brought up along with her sister by her single mother Kanchi, after their father left them. Being a single mother, she took all the responsibilities to bring up her daughters. After completing her SLC level with 1st division marks, EFF supported Sharmila for 15 months Community Medicine Assistant (CMA) course. She completed the CMA course with 78.83% out of full marks. She started doing internship (on the job training) in the emergency ward in Alka hospital. She contributed voluntarily in humanitarian works to the victims from earthquake in 2015. After completing her course in Community Medicine Assistant (CMA), she worked some months in the emergency ward of the hospital. Later, she has been working in the affiliated pharmacy shop for the last 5 years.

On her own she started studying for pharmacist. She is now in the final year for 3 years Diploma in Pharmacy course. After completing Diploma in Pharmacy, she is interested to run her own pharmacy shop. Her CMA course helped her to prepare for medical emergencies and proved to be a good base for her further studies.”

Het ontvangen van een studiebeurs kan de toekomst veranderen voor kinderen die nooit een kans kregen om te leren of die gedwongen moesten stoppen met school. Het maakt hen mogelijk om verantwoordelijke, onafhankelijke leden van de samenleving te worden. Onderwijs is de meest krachtige manier om armoede te bestrijden en een land voorwaarts te helpen.

EFF verstuurt naar de sponsor periodiek een voortgangsverslag. Dit verslag geeft de studieresultaten weer evenals een beschrijving van de persoonlijke ontwikkeling van de student.

Wilt u een student sponsoren? U kunt hiervoor contact opnemen via de donatiepagina.

© 2020 Stichting Veldwerk. Geen woorden, maar daden.