Fondsenwerving

Zonder steun van vele particulieren en bedrijven kan Stichting Veldwerk haar doelen niet realiseren. Het bestuur is het aanspreekpunt punt voor nieuwe initiatieven, in welke vorm dan ook.

Stichting Veldwerk is in Nepal als I-NGO is geregistreerd. Dit betekent dat samen met de Nepalese overheid en lokale partners afspraken worden gemaakt over de inhoud, uitvoering en monitoring van projecten. Fondsenwerving kan daarom voor de bestaande activiteiten van de stichting, als ook voor nieuwe projecten die de stichting opstart.

U kunt op vele manieren uw bijdrage leveren, al dan niet samen met anderen. Dat kan bijvoorbeeld met de fooienpot tijdens een feest, een jubileumdonatie, als cadeau voor een huwelijksfeest of door het organiseren van een actie. Om publiciteit te krijgen, kan via de Facebook-pagina en de website van de stichting een aankondiging voor een actie worden verspreid.
Wilt u meer weten over mogelijkheden van fondsenwerving?  Neemt u dan contact op met ons secretariaat.

Hieronder enkele voorbeelden uit de afgelopen jaren:

Sponsorreis en sponsordiners
De afgelopen jaren organiseerden Erik Pijs en Marijke Beers een sponsorreis naar Nepal om kennis te maken met Nepal en onder meer projecten van stichting Veldwerk te bezoeken. Ook in november 2018 zal er opnieuw een sponsorreis plaatsvinden. Tijdens de afgelopen reizen werd aan de stichting door alle deelnemers samen een mooie donatie gedaan. Een mooie manier om kennis te maken met ontwikkelingswerk en het steunen van onze stichting!
Bovendien organiseert Erik met zijn zakenpartner John van Molken in Arnhem in huiselijke sfeer door het jaar heen sponsordiners, waarvan de opbrengst gedoneerd wordt aan stichting Veldwerk en Stichting Paraplu.

Donaties ter gelegenheid promotie
Op 11 mei 2015 promoveerde Michiel Wagemakers aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn promotieonderzoek ging over het systeem achter de groei van hersentumoren. In plaats van cadeaus, vroeg hij zijn gasten een donatie te doen aan stichting Veldwerk. Een donatie van € 1.000, - ter gelegenheid van baanbrekend onderzoek.

Benefiet optreden Rock Vocals voor de slachtoffers van Nepal
Rockkoor Rock Vocals uit Waddinxveen organiseerde in mei 2015 op initiatief van Mary van Leeuwen in het winkelcentrum Gouwe Plein een optreden. Windkracht 6 en kou hield de koorleden niet tegen, de reacties van het winkelend publiek en de donaties waren hartverwarmend! Opbrengst € 500, -.

Let it Glow…let it glow…let it glow…

Wie had er ooit kunnen bedenken dat deze mensen in Limburg samen zo'n mooi bedrag bij elkaar kunnen vouwen...Een project dat voor herhaling vatbaar is. Vouwen, promoten en verkopen van de ‘little Glow’, een enorme inspanning heeft voor stichting Veldwerk al mooie bedragen opgeleverd.

Actie warme worst voor het Goede doel Stichting Veldwerk (SVN)

De Fjoertoer is een avondwandeling met verschillende afstanden langs vuur en vermaak langs de dorpen in noord Holland: Egmond aan Zee, Egmond Binnen en Egmond aan de Hoef en Bergen aan Zee. Alle inwoners proberen hun huizen te versieren met lichtjes en vuurkorven en langs de route zie je prachtige kunstobjecten en alles staat in vuur en vlam onderweg voor vermaak van de wandelaar. De grote finale met 9000 lopers gaat over het strand aan de Noordzee en Neptunus de god van de Zee moedigt de wandelaars aan!

Jelle en Clemens, 2 vrienden, hebben met behulp van Marijke Bruin tijdens de wandeling warme worst verkocht ten voordele van SVN.

Marijke – bestuurslid SVN - vertelt: ·“Onderweg stonden wij met een verlichte kraam met veel Nepalese vlaggen met heerlijke warme 1/2 worsten voor E 1,50 voor het goede doel Nepal! Stichting Veldwerk kreeg weer alle aandacht en de wandelaar vond het prachtig! Er werd goed verkocht en wat we over hadden hebben we weer per doos verkocht! Bijna 360 worsten dus! Heerlijk bij de stamppot of in de erwtensoep! De actie heeft ongeveer 500 Euro opgebracht.”