Fondsenwerving

Zonder steun van vele particulieren en bedrijven kan Stichting Veldwerk haar doelen niet realiseren. Het bestuur is het aanspreekpunt punt voor nieuwe initiatieven, in welke vorm dan ook.

Stichting Veldwerk is in Nepal als I-NGO is geregistreerd. Dit betekent dat samen met de Nepalese overheid en lokale partners afspraken worden gemaakt over de inhoud, uitvoering en monitoring van projecten. Fondsenwerving kan daarom voor  de bestaande activiteiten van de stichting, als ook voor nieuwe projecten die de stichting opstart.

U kunt op vele manieren uw bijdrage leveren, al dan niet samen met anderen. Dat kan bijvoorbeeld met de fooienpot tijdens een feest, een jubileumdonatie, als cadeau voor een huwelijksfeest of door het organiseren van een actie. Om publiciteit te krijgen, kan via de Facebook-pagina en de website van de stichting een aankondiging voor een actie worden verspreid.
Wilt u meer weten over mogelijkheden van fondsenwerving?  Neemt u dan contact op met ons secretariaat.

Hieronder enkele voorbeelden uit het afgelopen jaar:

Sponsorreis en sponsordiners
In november 2015 organiseerden Erik Pijs en Marijke Beers een sponsorreis naar Nepal om kennis te maken met Nepal en onder meer projecten van stichting Veldwerk te bezoeken. Tijdens de reis werd aan de stichting door alle deelnemers samen een donatie van € 1.650,- gedaan. Een mooie manier om kennis te maken met ontwikkelingswerk en het steunen van onze stichting!
Bovendien organiseert Erik met zijn zakenpartner in Arnhem in huiselijke sfeer door het jaar heen sponsordiners, waarvan een deel van de opbrengst gedoneerd wordt aan stichting Veldwerk.

Donaties ter gelegenheid promotie

Op 11 mei 2015 promoveerde Michiel Wagemakers aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn promotieonderzoek ging over het systeem achter de groei van hersentumoren. In plaats van cadeaus, vroeg hij zijn gasten een donatie te doen aan stichting Veldwerk. Een donatie van € 1.000,- ter gelegenheid van baanbrekend onderzoek.

Benefiet optreden Rock Vocals voor de slachtoffers van Nepal

Rockkoor Rock Vocals uit Waddinxveen organiseerde in mei 2015 op initiatief van Mary van Leeuwen in het winkelcentrum Gouwe Plein een optreden. Windkracht 6 en kou hield de koorleden niet tegen, de reacties van het winkelend publiek en de  donaties waren hartverwarmend! Opbrengst € 500,-.

Let it Glow…let it glow…let it glow…

Eerste Kerstdag 2014... Wie had er ooit kunnen bedenken dat deze mensen in Limburg samen zo'n mooi bedrag bij elkaar konden vouwen...Een project dat voor herhaling vatbaar is. Vouwen, promoten en verkopen van de ‘little Glow’, een enorme inspanning heeft voor stichting Veldwerk
€ 2.861,- opgeleverd.