BIA, Boddisattva In Action

Stichting Veldwerk zet zich al jaren in voor mensen met een handicap. We zijn in 2016 in contact gekomen met een interessante Buddhistische organisatie genaamd; Boddhisattvas in action (BIA), zij zetten zich in voor mensen met een handicap. En dat sluit dus heel goed aan bij de doelstellingen van Stichting Veldwerk. Deze organisatie geeft namelijk trainingen aan mensen met een beperking (waarvan sommige na de aardbeving in 2015 beperkt zijn geraakt) en faciliteert ook werkgelegenheid voor hen. De trainingen variëren van het repareren van mobiele telefoons, Thanka schilderen, Bamboo-weaving, wierrook maken tot het weven van pashmina sjawls. Door de producten die er gemaakt worden te verkopen, hebben de mensen een eigen inkomen; het project lijkt daarmee op de Sociale Werkvoorziening die wij kennen in Nederland.

Ook Surya, een van de medewerkers van ons Hamro Gaun-project werkt daar nu na zijn ongeval in 2016. Surya, maar ook een groepje andere werknemers wonen en verblijven nu in de werklokalen. Dus men bedacht om een Dormotory, een slaapgebouw erbij te bouwen. volledig rolstoelvriendelijk uitgevoerd. Maar was de vraag, wie kan ons hierbij helpen?
Stichting Veldwerk heeft met de Lions uit Bergen, al jarenlang één van onze sponsors, dit op zich genomen. De Lions hield in 2016 onlangs een actie voor Nepal en hun grote opbrengst sloot heel goed aan bij de bouwkosten van dit verblijf voor de mensen met een handicap. Dank aan Lions Bergen!