Team in Nepal

Stichting Veldwerk heeft een eigen kantoor in Kathmandu, van waaruit een team van 7 medewerkers de projecten en activiteiten van de stichting uitvoert en ondersteunt.

René Veldt, oprichter/directeur

Na vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Ladakh en Nepal besloot René dat zijn inzet hard nodig was en verliet huis en haard om in 1999 in Nepal een kinderhuis op te starten.Door René zijn onafgebroken inzet is de stichting op dit moment uitgegroeid tot een begrip in Nepal en ondersteunt zij diverse lokale projecten, verspreid over Nepal. René verzorgt in Nederland en daarbuiten regelmatig presentaties over de activiteiten van stichting Veldwerk.

Maya Greet Verbist, Country representative

Maya Greet is bouwkundig ingenieur en afkomstig uit België. In ‘98 vertrok zij naar Nepal waar zij als vrijwilligster werkte in het Belgische opvangtehuis voor kinderen Shangrila Home. Na enkele jaren ontmoette zij haar Nepalese man en samen hebben ze een klein atelier waar lederwaren worden gemaakt. Sinds de aardbeving van vorig jaar, besloot Maya Greet zich in te zetten voor de wederopbouw en de ontwikkeling van Nepal. Ze ging aan de slag bij een lokale organisatie als “Communications Manager”. Sinds 1 september 2016 is ze aan het werk bij Stichting Veldwerk als “Country Representative”.
Maya Greet is voornamelijk het centrale punt in de communicatie tussen het bestuur in Nederland, directeur/oprichter René Veldt en het team in Nepal. Verder waarborgt zij de voortgang en evaluatie van de projecten, stelt voortgangsrapportages van de projecten op, is verantwoordelijk voor de maandelijkse financiële rapportage en stuurt het team in Nepal aan. Bovendien vertegenwoordigt zij stichting Veldwerk bij officiële aangelegenheden.

Santosh Basyal, Programma Manager

Santosh Basyal is als master afgestudeerd in Economie en Engels aan de Tribhuvan Universiteit. Na al 6 jaar bij stichting Veldwerk aan het werk te zijn geweest als accountant, is Santosh sinds juli 2011 werkzaam als Programma Manager. Hij is verantwoordelijk voor de coördinatie, monitoring en evaluatie van de projecten van de lokale partner  NGO's,  zodat de doelen en missies in praktijk worden bereikt. Hij is ook het centrale punt in de communicatie tussen stichting Veldwerk en overheidsorganen. Ook bereidt hij de noodzakelijke documenten voor die nodig zijn voor de officiële aangelegenheden.

Gautam Maharjan, Programma coördinator

Gautam is sinds november 2010 werkzaam bij stichting Veldwerk en is verantwoordelijk voor de coördinatie, communicatie, monitoring en evaluatie van het  ‘sponsor een kind programma’ in samenwerking met de partnerorganisatie Education First Foundation (EFF). Daarnaast studeert Gautam sociologie aan de Tribhuvan Universiteit.

Sunita Dangol, secretaresse

Sunita werkt sinds 2012 bij stichting Veldwerk en ondersteunt het kantoor in de dagelijkse gang van zaken. Zij neemt een hoop werk uit handen van het kantoor en heeft alles wat je haar vraagt binnen ‘no time’ al gedaan.